8-ball

 Varför känns det som om tåget har kört över mig när jag ska fatta beslut som involverar ändring i andras planer ?

Andra ändrar planer i andan av själviskhet,  gör saker som de vill, utan att få dåligt samvete.
Mina beslut omfattar oro, rädsla att göra de i min närhet besvikna på mig.
Undervisar mig i att tänka på mig själv i första hand. Människor i min närhet har oftast kommit före mig, fått min energi och oro. Jag började sjunka och tränar nu i att våga simma upp .

Vill gärna att min syster kommer hit. Vill göra allt det härliga samtidigt vill jag resa bort. Unna mig lite semester. Finnas i ny miljö och samla ihop krafter till nästa period.

Kanske gör allt svårare än vad det är i verkligheten.
Avskärmning är ett alternativ. Lättare än känslan som råder i mitt inre.
Ska köpa en eightball.


28347-21

Uppdatering 16.37

Gått med oroliga nerver men de lugnandes av systerns lena och förstående röst (som honung var det väl?). 

Baksmällan har tagit sin rätta plats med dunkande ådror på handryggen (nikotintillförseln). Målet igår uppfylldes med råge. Firade praktikens slut  tillsammans med en hetsig ölfylla och märkliga händelser på wermlands och ett långt nattsamtal om livet och döden med grannen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0