Död slampa funnen på Stöttingfjället.

28347-99

Drogs ut på Stöttingfjället av pappa för tortyr på längdskidor. Min kondition är på botten, så dålig att min nyårslöfte borde vara att börja använda mitt dyra gymkort. Hjärtat slog, gallsmak i munnen, magen krampade och armarna smärtade. Det var rent ut sagt tragiskt. Det var vackert att se fjällen med solnedgången i bakgrunden och känna skogen och skotrarnas doft men kunde inte riktigt njuta till fullo när pulsen nästan gjorde hål på mina blodkärl. Jag tycker egentligen om att åka längdskidor, itutad efter alla skolvintrars åkande i blåbärslopp och skolkamper, men kroppen är absolut inte i form.

Vi stöttet under skidturen ihop med storebror Bengtsson, några år äldre än mig, på skoter med sin son. Lite underligt att se honom på maskinen i rollen som pappa med tanken på de där veckorna jag var i Grekland med vänninor. 17 år var vi och rumlande runt i partystaden utan övervakning. Andra veckan dök ett gäng lyckselemän upp på vårt hotell. Fulla som svin hela veckan med fula, blommiga skjortor och storsnus under läppen. Bland dem befann sig bröderna Bengtsson. Lillbror, även han några år äldre än mig, som ville att jag skulle sitta i hans knä. Senare blev han en av mina alkohollangare. Numera har även han fru, barn och villa. Den andra alkoholutköparen var Volvo - Jonas med sin vita volvo 240 med lila blixtrar. Han fixade de flesta av våra fyllor. Volvo - Jonas som ville ha småflicken och försökte fingerpulla mig i bilen. Icke sa jag och han gick vidare till min, eller snarare in i, en klasskompis.

Under skidturen tänkte jag även på min tid som slampig tonåring och när jag kallades för kommunisthora av Lyckseles nazister. Med tanke på hur länge jag höll på mig innan jag lät en värmländsk kille penetrera mig för första gången under min ovannämnda resa, var väl hora att ta i. Slampigheten är jag dock glad
över. De få killar jag blev ihop med dumpade jag oftast efter två veckor för jag tyckte det var så jobbigt att hålla hand. Det roliga var ju att hångla. Är stolt över mina singelprinsessor som testar sig fram bland pojkar. Kanske även en aning avis.

Kommentarer
Postat av: hanna

du ska inte vara avis, slampigheten har sin charm, men nu är det trist. nyårslöften lovade på fyllan: jag ska ligga med en tjej i år. man skulle kunna tro att det var jag ssom sa dessa ord men inte....
vi ses snart norrlandsskönhet

2007-01-02 @ 10:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0