Tomten - en snäll man? Finns det snälla män? Om inte, finns tomten? Eller finns tomten men är då en snuskig gubbe?

28347-98

Då var denna jul över utan större missöden.
Dagens mittpunkt, brorsonen, blev sjuk, vilket ledde till en grining julklappsutdelning.
Jag tvingade dock på honom mina presenter,  piratkläder, och han blev piggare för en kort sekund. 
Mor blev nöjd över vattenpipan och har planer på opiuminköp. Dagen var full av förflyttningar men jag satt mest i soffan med N och försökte lära mig att tycka om doften av whisky.
Råkade säga "den man älskar, agar man" och en man blev stött och började prata om att julen är helgen där flest fall av misshandel sker. Hade god lust att påpeka att det var hans kön som förorskade dessa men klämde ut något att det var mitt motto vilket lät helt galet. Bestämde mig för att vara tyst och hämta kaffe.

Omskakande drömmar. Vet inte till vilket fack de ska placeras. Jag vaknade, lustar, kunde inte somna om.
Förbannade känslor.

Ikväll blir det hemvändardag på hotellet. Jag ber om en kväll utan ångest. Öl är ett någorlunda bra bedövningsmedel men tyvärr leder det oftast till att jag ilsknar till just i den lokalen. Har tydligen fått tilldelat mig en kavaljer så jag får gömma mig under hans befläckade vingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0