Förvandlas till vampyr.

28347-59

Undrar om det är min norrländska arbetsmoral eller det kvinnliga arvet som ger mig dåligt samvete för sjukskrivning från arbetet. Avskyr att sjukskriva mig. fastän min kropp säger att den inte orkar.
Den snälla läkaren tog emot en förtvivlad Johanna igår. Gjorde en rejäl undersökning och tog lite blod. Gav mig piller mot blodbrist och sade att hon ansåg att mina symtom beror på stress. Jag känner egentligen ingen stress men det kan finnas gömd i mitt inre. 

Värmen slår rekord. Solen ger mig också dåligt samvete för att jag ligger i min säng och inte samlar på dess strålar. Min kropp orkar inte. Önskar en ny vecka med lika värme när min kropp är piggare.

Har blivit vampyr. Behöver blod och bränns till aska i solen.

Längtar efter så mycket.  Slottet, havet, familjen, ett svar, vännerna, de snygga stay-upsen, inredningstidningar,  en ny serie att maratontitta på, att mitt rum vore städat och mest av allt att yrseln ska försvinna.





Kommentarer
Postat av: soffan

hej gumman, jag blir ledsen att höra att du mår dåligt igen! hoppas verkligen att det blir bättre snart. jag jobbar mer än någonsin. springer springer springer. den här veckan har jag varit ledig en dag. ta hand om dig så ses vi snart! pusspuss

2006-07-07 @ 11:00:28
Postat av: ida

hej min honungspaj! jag har ju glömt att posta din present, men till veckan ska du få den. hoppas att den kommer att pigga upp. pusspuss!

2006-07-07 @ 14:56:24
URL: http://wonderwoman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0