Korkade människor bannlyses härmed från samtal med mig.

28347-48
 
Öl och grillning vid Pildammarna för att fira sommarlovet.
En rolig dag och kväll vilket slutade i debatt som utlöste undangömd ilska.

Jag har för vana att inte diskutera med människor som ändå inte förstår. Energin och tiden är inte värd att lägga på dessa som inte vill förstå, inte kan förstå och försöker manipulera diskussionen till ett bråk.
Blir arg och besviken på kvinnor som klankar ner på sitt eget kön.
Blev riktigt förbannand igår när hon i klassen satt och försvarade sin pojkvän (när jag sade att män är överordnade). "Han är ju sådan fin kille. Han ska inte bli trackad av feminister."

Feminism handlar inte om att  peka ut enstaka män. Det handlar om att  uppmärksamma könsskillnaderna och verka för en förändring. De i klassen kände sig hotade och gick till motangrepp. De ville inte förstå. Jag lade ner. Orkar inte diskutera med ännu en "humanist" som inte ser att människor i dagens värld är olika. Kampen mot kvinnors underordning kan inte likställas med humanism. Huminst är det nya slanget för "jag måste visa att jag bryr mig utan att det ställer krav på en aktiv kamp eller analys från min sida. Ska visa att jag är en förbannat god människa så jag kan fortsätta leva mitt liv i den maktposition jag befinner mig i utan dåligt samvete. Jag är ju ändå humanist".
De korkade människorna fortsatte att föra en diskussion, utan den minsta antydan till en vettig analys,  för att provocera oss.  Under deras samtal om kvotering slängde jag in frågan  om de ansåg att det var okej att kvotera in män inom vården och på det sa de "ja, det behövs fler män". Kvinnor inom företag och politisk styrning verkade inte vara lika viktigt enligt dem för kvinnor är inte lika smarta. Ja, det var deras slutkläm på samtalet. Korkade människor. Tur att  de inte är med i min grup.

En av tjejerna fyllde år. Jag gissade att hon fyllde 25. Hon fyllde 22. Ljuvliga tider. 
Ska börja säga att jag röstar borgerligt för det behöver man nästan aldrig försvara. 
Skulle dock vara roligare att säga att jag är nazist. Speciellt om jag sitter bredvid Sofie.

Kommentarer
Postat av: sofie

jag ska också bli nazist. jag ska säga att jag vill utrota alla vita hetromän. de är som en cancersvulst. love you biatch!

2006-06-04 @ 15:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0