Bling Bling i min fitta.

28347-68
En dag  i mellanstadiet, i min oskyldiga och idylliska byaskola,  lärde vår fröken Ingrid oss om könsorgan. På den gröna tavlan ritade hon en snopp och pungkulor.  Bredvid denna skrämmande tingest valde hon att visa min livmoder i form av en vas med två tulpaner i. "Hade jag ett blomsterfält från holland i min mage?"

Om vi nu ser på bilden av en livmoder kanske en likhet till vasen och tulpanerna finns men frökens val att förklara pojkarnas könsorgan utförligt och med verklighetsförankrade bilder men mitt könsorgan med en karikatyr är nedvärderande. Klart jag blev slampig på högstadiet.
Livmodern är mer komplicerad än så vilket bilden här ovanför visar.

Denna dag har gått i livmoderns tecken.
Under förmiddagen letade vi  febrilt  (kanske en överdrift) efter artiklar om cancer i dessa regioner.
Senare på dagen vandrade jag med en tvättat, kammad (dock ej glittersprayad) fitta till en söt barnmorska som konstaterade att botten på min vas var fin och oretad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0