Namnet Ida är tyskt och betyder "den verksamma".

28347-73

Ida. Min Ida (flickan till höger på bilden).
Vet inte om det är mina 1½ öl som talar eller om min blödande livmoder gör mig sentimental.
Jag är så glad för att vi fann varandra på den där genuskursen i Stockholm för flera år sedan. Vi var båda feminister, veganer, norrlänningar och popbrudar. När vi presenterade oss kunde jag se i hennes ögon att vi var menade för varandra. Vet inte om det var den leriga och tungrullande Arvikafestivalen som gjorde det . Även om det blev konstigt är jag glad att vi var svägerskor för en liten stund.  Vi gled varandra närmare och ett café på st: eriksplan, med de bästa falafelsmörgåsarna och Thomas Dileva som kund, blev vårt gråtcafé.

En av de bästa vänner.
Vi kan prata om allt. Hon finns där. När jag är med henne drar jag roliga skämt och hon skratta med sitt klingande skratt. Hon får mig att le. Jag tror att jag får henne att le.
Det jag saknar mest  med Stockholm är Ida, Ida, Ida.
Underbara, roliga, smarta, snygga, sexiga,  muskulösa och helt  fantastiska Ida.

Kommentarer
Postat av: ida

jag vet inte om det är för att jag är bakis men nu började jag nästan grina för det där var så sjukt fint skrivet. du får mig att le också. älskade vän. puss puss!

2006-10-22 @ 14:16:44
URL: http://wonderwoman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0