Inkompetenta, herrelösa skåningar.

28347-14428347-143

Ja, jag är lycklig över snöfallet. Promenerat runt i de djupa snöhögarna och kramat bollar.
Skåningarna är förtvivlade. Snöplogar fattas som vanligt och den snön som knappt nått en decimeter stoppar trafik och det sägs att männikor är insnöade. Insnöad för mig är när man inte kan öppna dörren eller om det ligger 1½ meter snö på vägen utanför huset. Skrattar gott och ler mot vädergudarna. Dessa skåningar. Barnen är åtminstonde tacksamma över att slippa åka pulka på grästuvor.

Är mer norrlänning i själ och hjärta än vad jag insett innan. Det var härligast av härligt att prata riktigt bred norrländska med Sofie på väg hem från affärn. Jag kanske tillhör den grupp människor vilka flyttar ifrån sina små orter för att efter några äventyrliga år återvända. Vill egentligen inte åter bo i inlandsstaden i skogen men jag längtar dit. Kan jag ta med mig slottet och mina älskade 130 mil norröver?

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej tyvärr hjärtat! det går inte för sig. vi hör hemma i skåne. så är det med det. tänk på att snöfallet inte skulle uppskattas om det var konstant! elliot imorgon? puss haj

2007-02-22 @ 21:54:53
URL: http://addis.blogg.se
Postat av: helena

haha jag håller med. alltså vad menar skåne med att skriva i tidningar: "gå inte ut" eller "ta inte bilen till jobbet".
ja det är bara att skratta åt det, för man blir lite road när sundsvallsbor ringer med en orolig röst och säger; "hur är det - jag hörde om stormen"?
haha..... /helena

2007-02-23 @ 20:34:52
URL: http://mumsbubblan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0