Budgivning på miss Gynnings implantat.

28347-102

Imorgon går startskottet för en ny epok i Fröken Norrlands liv. Lite nervös och helt skräckslagen.

I skolan var det dags för redovisning. Den flöt på bra men jag distraherades av Fröken Rots välfyllda barm. Strålande exemplar. Tjuvkikade på Kate Moss nakna överkroppp och blev oerhört nöjd över att mina bröst är större. Samma sekund, insåg jag till mitt förtret, att hon har betydligt mer pengar än mig och en karriär som heter duga. Fast enligt en pojkvän från det förflutna " valde jag karriären före honom". Det vill säga flytta till Lund. En flykt från destruktivitet och ett förhållande utan kåthet och kärlek men med miserabelt leverne (från hans sida). Alkoholism, självmordshot med tillhörande brev och gömmande av knivar i förebyggande syfte. Min påbyggnad i genusvetenskap, 10 poäng i queerteori, räknades tydligen som ett karriärsval. Lite sött sagt ändå. Få talar om genusvetenskap som ett framtidsyrke. Snarare kommer frågan vad det är för något. Och påföljande talesätt:  Varför finns det ingen kurs om män? Det är synd om männen också.

S. Älskar dig som en syster.

Kommentarer
Postat av: den röda bysten

jag tackar för bystkomplimangen. och jag tackar för att du tycker jag duger att gnälla hos, är inte det det finaste ändå? att någon känner sig trygg att svälla över av elände och låta någon annan ta del av det. det gör inget, jag gillar dig ändå, eller kanske på grund av det

2007-01-12 @ 15:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0