Ge mig en vinterdrog, ge mig sommarsnö.

28347-101

Att skriva om ångest slutar inte kännas som tonåringstjat. Skrift och skrik om piller, droger och skärsår.
Texter om hur det röda blodet lyser vackert mot den vita, lena huden. Bernys ord som fått många flickor att dra rakbladet tvärs över sin vener, inte längs med dem för då skulle de ju förblöda och dö en död de inte vill uppnå, och skriva till Postis om sin deppighet. Därav rubriken. Ord från Kent.
Min ångest handlar inte om blodets droppar utan om ett djupt hål utan stege (kuratorns ord, inte mina).

Med Fröken Rots välmenande och kärleksfulla piska i ryggen gick jag till hon, den rara kvinnan, och grät lite. Fick en tid till dreadsen som ska ge mig vita, runda. Tycker det är otäckt med främmande medel i kroppen men jag vill bara slippa detta och få mitt liv åter.

Köpt billig chokladpudding på burk och ska tentafrossa.
Ska skicka ett grattis till kompisen med det nyfödda barnet döpt efter batterimärke / Jonas Leksells hund. Vad ska jag skriva? Grattis till Tudor. Här får du ett koppel.

Kommentarer
Postat av: den röda

jag piskar bara av kärlek

2007-01-09 @ 21:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0