Fucking stång.

Midsommar är en tradition med skit som förnamn. Försöker men kommer inte ihåg att jag någonsin firade midsommar med fylla innan jag träffade Herr Ståtlig. Firandet skedde i byastugan med stången, jordgubbar och det som lagts till denna underliga tradition när vi firar  fertilitetssymbolen. Jag har ingen lust att fira ägg och spermier i år eftersom mitt mission är att slänga ut kondomer från en luftballong under min semester eftersom folk knullar likt kaniner här. Kanske firade vi det inte på något speciellt sätt i min familj på grund av vår bakgrund som pingstvänsfanatiker, senare Livets ord anhängare.

I år skiter jag i alkoholen. Har ingen lust med yra fötter och alla problem dagen efter. Mat och Theo räcker fint för mig. Eventuellt ett besök i öltältet på torget.

Tre dagar kvar. Nedräkningen ger mig hjärtknip. Vill inte åka. Vill stanna i denna overklighet. Denna skönhet. Denna kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0