Har alla glömt ozonhålen?

28347-169

Kröp fram och gick ut till solen alla tjatar om. Dags att lämna och ta tillbaka de förlorade stegen. Möttes av varma uv-strålar och doft av kommande liv. Vandrade till Rosengård för att möta karln och hamnade i en skön oas. Lugnt, hemtrevligt och alla mäniskor som hälsade glatt. Förstår nu varför E älskar att bo där. Passade på att spana in min framtida praktikplats. Lite trist att porten utanför vårdcentrralen osar vitlök och falafel som kommer ge mig kväljningar varje morgon men jag får träna på att hålla andan. Utöver doften kändes det rätt och riktigt. Dessutom hade buskarna knoppar och jag pratade med en nyckelpiga på gångstigen. Sist jag gick i parken var det snö och jag vandrade runt i en manisk mässa, rullade snöbollar och träffade träd.

Såg en ny reklam för hjärt - och lungfonden. Kunde inte koncentrera mig på det de sade på grund av läkarens fascinerande ögonbryn. Tjocka, breda och unibrow likt dem i Sesame Street. Man kan ju tycka att när det läggs ut massvis med pengar på att sända en dyr reklamfilm skulle en del av budgten gå till vaxning eller en sminkös. Fast de kanske gjorde en hemlig hyllning till Frida Kahlo och målade på dem lite extra. Om vi väljer att följa den italienska kriminologen Ceasre Lombroso är läkaren i reklamfilmen kriminell. Vilket kan ge dåliga vibbar eftersom han ber svenska folket att skänka pengar.
Enligt wikipedia ger unibrow negativa associationer i västerlig kultur så jag skyller hela detta stycke på mitt kulturella och sociala arv.

Vill också äta glass vid havet. Kan inte vi göra det någon dag innan du åker Sofie? Även jag har het kärlek för dig och kan göra nytta vid 112.

Kommentarer
Postat av: mulattachocolatta

glass är jag alltid på. om sola skiner så på onsdag efter invandrarkidsen och om jag är färdig with the prettypants. passar det fröken? het kväll på stranden brevid pensionärer och rikemansdöttrar. annars sätter vi oss som signe framför sänglampan och solar och vräker glass och har lite het loving! pusskram

2007-03-26 @ 22:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0