Här kommer Johanna med sin cysta.

28347-147

Igår öppnades ytterdörren och jag trodde det var Sofie som kom hem glad i hågen för en kortare skoldag. Rösten lät ej bekant och brytningen ej norrländsk eller albyinspirerad. Joel kikade ut från sitt rum och såg en tattardam i stor kjol och en rökande man med en guldtand, ett blint öga och sne hatt. En pekpinne till Joel för att han glömt låsa dörren. Alla kommer in genom den annars. Fast det är ju alltid trevligt med oväntat besök.

Erkände idag gång på gång för K i klassen att jag tittat på tv-program man inte borde titta på. Dock var Carina B och Carolina G otroligt skojiga igår. Alexandra P försökte som vanligt vara så smart, så smart och låtsas analysera artiklar ur Aftonbladet. I varje mening säger hon något om Grekland. Hennes förbannade Grekland. Alexandra P är ett av mina hatobjekt. Ska aldrig mer åka dit i demonstrativ bojkott mot henne. Nåväl, de pratade om att kvinnor har högre bilförsäkring än män. Carina B sa irriterat ?men man kör ju inte med sitt kön eller? Jag kör inte med min fitta? och imiterade bilkörning med hjälp av att snurra på sitt kön. Carolina G skrattade gott och låtsaskörde med sina bröst.

Jag och min livmoder samt min högra äggstock har varit ovänner i flera veckor. Tack och lov för att gamla hederliga Lund ville hjälpa mig. I Lundagård hade de hackat ner några av de fina träden. Kalt och kallt. Dr Kön stoppade in en vaginal kamera och upptäckte en cysta. Stor och svart som ett hål i rymden. Dr Kön vaggade in mig i en trygghet om att den är ofarlig eftersom den var slät men att den kan växa sig större. I sådana fall blir det titthålskirurgi. Jag klappade lyriskt händerna. Sjuksköterskautbildningen gör oss sannerligen lite knasiga. Fast det är inte kul att känna den 6 cm stora blåsan vilket trycker på mina närliggande organ.

Jag och min cysta är ett team på gott och ont.


Kommentarer
Postat av: h

hoppas det blir bra med det där johanna... kram h

2007-03-04 @ 12:14:05
Postat av: jessie

alexandra är även mitt hatobjekt, kan inte riktigt med henne... hoppas du har det bra, trots cystan... jag har också haft en sådan där, men den var ca på 1 kg! så det kommer att gå bra för dig. du skriver alltid så bra i din blogg! kram.

2007-03-06 @ 18:26:55
URL: http://www.nippertippa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0