De jävlarna skall skjutas.

28347-223

Sista examinationen för denna termin. Spiralen har gjort uppror och försökt gräva sig ut ur min vagina hela dagen och sprutat ut blod likt en gris efter slakt. Ja, det är härligt att tillhöra andra könet. Trotsade mitt sympatikuspåslag i tarmperistaltiken och drog på mig en rosa prinsessklänning. Chockartat var det att mitt betyg blev Vg men med en tjusig klänning kan inget gå fel, tillsammans med en sluddrande och rapp norrländska som inte alltid kan tolkas rätt.

Tänk att jag klarat av denna terminen. Ska inte hoppa över ån förrän bron är byggd eftersom min bedömningen på praktiken inte är gjord men slutet är nära och det smakar gott. Hösten och vinterns härliga ångestattacker med följande isolering fick inte mitt hopp rikta sig så här långt. Otroligt vad små vita ovala piller kan fixa.

Ska bara ta igen sjukskrivningens dagar. Två veckor när jag ska observera spruckna fittor, foster som skall klämmas ut ur minimala hål likt en roterande soffgrupp genom en väggspringa. Skrynkliga barn som skriker eftersom de lämnar en trygg värld för ett orättvist och ondskefullt samhälle. Flickebarn skriker av ångest för att de föddes utan en penis och alltid kommer vara lite mindre värd än pojken i sängen bredvid, alltid ha lite lägre lön än pojken, alltid vara rädd för pojken på gatan, inte få prata som hon vill, inte få klä sig som hon vill, inte få äta vad hon vill. Pojkebarnet jublar när han ser sin lilla snopp eftersom det leder till högre lön, fördelar i det rådande könsmaktssystemet, kunna våldta flickan utan straff, slå flickan utan att polisen kommer, kunna kalla henne hora när hon säger nej till att suga av honom, leda och styra världen och rida på den patriarkaliska vågen

Vid vägens ände kliver jag på flygplanet med en förhoppningsvis nöjd kabinpersonal och färdas mot världens största lappkåta och EM i armbrytning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0