Nurse Jo och Kovac, ett sexigt team.

28347-194

Syskonen Nilsson är ett strålande exemplar vad två ägg och några spermier kan fixa. Kortet från tidigt 2000-tal. Snart kommer han ner med sonen som är ett miniexemplar av lillebror.

VG på den muntliga tentamen. Helt otroligt. Skönt att Handledarjohhny kan vara stolt över mig igen efter det stora missödet i söndags. Upptäckte att jag blir gruppens clown i stunder av nervositet. Antagligen för att de andra inte ska höra mitt hjärta dunka mot bröstkorgen och att den stela, nervösa stämningen gör mig ångestfylld. Kanske därför jag fick VG. Skämtade men kunde ändå leverera en fantastisk rapport med min snabba, sluddrande norrländska. Antagligen hörde de inte hälften av vad jag sa och tänkte att jag skulle stämma dem för diskriminering om de klagade på mitt språkhandikapp.

Fina ord under bedömmningen av praktiken. Handledarjohhny sa att jag kommer bli en jättebra sjuksköterska. Under dessa stunder tackar jag mig själv för att kampen att komma in på utbildningen inte gömdes under en kudde. Mitt kall. Min dröm.

Nästa person som frågar mig vad jag vill arbeta med när legitimationen finns i min hand kommer råka ut för en hård spark mot sin knäskål. Den frågan leder in mig i en zon av irritation. Vägvalen är tusentals och jag tänker inte sätta mig själv i ett fack. Jag trivs på psyk, på kirurgen, jag vill ha ett Cityakutenarbete, jag vill åka ut med Läkare utan gränser. Nästa svar kommer bli " vaddå, jag ska suga kuk för pengar".

Och Veronica Mars har börjat igen. Perioden av olycklig kärlek är återinförd. Logan.

Kommentarer
Postat av: ida

klart du blir en grym syveplejerska! det er fedt godt! love.

2007-05-04 @ 23:38:13
Postat av: Sanna

Du är sötast Johanna! Grattis till fiiiint betyg! Avundas alla som kan prata inför folk, jag hade bangat, du är grym! Bli vad du vill, eller helst, bli allt du vill! De bästa är att vi har all tid i världen...=) Var rädd om dig, hoppas vi ses snart (Poffy skvallra lite om eventuell eventull eventuell gruppresa a la västkusten?!) Kram, ha en fin helg!

2007-05-05 @ 00:07:11
URL: http://www.generellt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0