Ormgrop x 2.

28347-197
28347-19528347-196
28347-19828347-199


Vi hakade på alla rubriker och hets om den nyöppnade klubben. Vandrade dit, fick sköna sittplatser och trevligt sällskap. En kväll kan aldrig bli fel med Sofie och Fröken Rot. Blipblopmusiken gjorde inte mitt hjärta glödande men Sofie hade ett lyckligt leende på läpparna. Gitarrfredrik kom dit med sin Bull som underhöll mig med sina försök att ragga upp flicka efter flicka. Kvällen slutade med att gitarrfredrik var en karl för sin mustasch och besteg stängslet runt folkets park för att rädda en boll.

Drömde att ett band spelade på Debaser, "the Monkbabies". De ville att jag skulle tillhöra deras musikgrupp eftersom jag var så snygg och cool. De förbisåg min omusikaliska talang för min sexighet. Jag tackade ja eftersom Jared Leto var deras trummis. Klart jag ville vara med i ett band där min ungdomskärlek medverkade.

Lördag med skön förmiddag i sängen och tv-serier jag inte hunnit se. Besök på konsthall och homoerotiska fotografier, hallonpaj i solen tillsammans med mina nyinköpta solglasögon. Tack Sofie och Fröken Rot för ert stöd, trovärdighet och uppmuntran. Sov flera timmar innan fest hos den söta klasskompisen. Sörplade på min folköl och kände att nykterheten stod i vägen för att kunna delta i vissa samtal. Dessutom var en tjej från klassen där, tjejen som bara kan prata om sig själv. Önskade mig sprit för att uthärda men kände att önskan att vakna upp utan huvudvärk och en mage som vill släppa ut diverse onämnda vätskor var starkare. Fast det var trevligt med flickorna och småroligt när de vinglade vidare i sina högklackade skor med cyklar som stöd.

Gick vidare till en fest som påminde om gamla tider. Gitarr och fiol tillsammans med allsång. Vi satt där på golv i en harmonisk och kärleksfull stämning. Benke låg i Fröken Ramstedts knä medan han pillade på min arm och Herr Svensson smekta hans mage. Kan det bli bättre? Joel har underbara vänner. Är lyckligt lottat som får vara en del av deras gemenskap. Joel var inne i ett kärleksrus vilken jag, typiskt nog, ströp genom hårda ord när diskussionen dök upp. Orkar inte med mer anklagande och beskyllningar om varför det råder mental istid. Det går inte att hela tiden skylla på smahället, någon gång måste man vilja må bättre och ta itur med sina problem för att inte låta systemet vinna.

Hade planerat en fridfull söndag med eventuellt besök i studion, promenad vid havet eller läsning i solen på gården. Inom yrkesrollen som sjuksköterska är prevention en viktig uppgift. För att stilla min irritation och stress över bristen av ointresse att ha ett någorlunda smutsfritt hem, skurade och fejade jag istället för mina sköna söndagsplaner. Blev en strejkbrytare för en och en halv timme, fast det är värt det eftersom jag inte har tid att hålla efter nästa vecka med kommande praktik och tenta. Dansade med dammsugaren till Grace Kelly och det gjorde mig sprudlande glad.

Snart är det möte för att studera läkemedelsberäkning. Kanske får jag också lite sol idag.

Kommentarer
Postat av: ida

du ser alldeles bedårande ut i ditt linne! klart jared leto ville ha med dig i sitt band!

2007-05-06 @ 17:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0