Supande svennejävlar bland supande danskjävlar.

28347-20828347-209


28347-21028347-207


28347-20428347-20528347-206

Fick ett sött inbjudande om att följa med till grannlandet och Lousiana. Efter val och kval bestämde jag att livet måste levas, inte bara spenderas på att skrapa ihop extra slantar under helgen. Tidigt på lördagmorgon packade Joel matsäck med brie och vi begav oss till stationen för en tur över bron. Med tanke på att Bellagänget skulle med (fjortisfeminister från S.Nation) klädde jag mig som en småkåt sekreterare/skolfröken och planen var att Joel skulle kalla min för slampa, slyna och lilla gumman hela dagen. De har redan kallat mig för slampa en gång och anser att Joel är den största mansgrisen på denna jord. Hela situationen är född till att späda på deras samtalsämnen med smått och gott. Dock valde flickorna att ta färjan. Därav blev resan en parresa tillsammans med Fibe Oh Fibe och Fröken Kata.

Lousiana var en underbar plats. Sol, hav och nyklippta gräsmattor prydda med skulpturer. Vi drack danskt kaffe och njöt av friska havsvindar. Ute i det vackra havet såg vi Ven och drömde oss tillbaka till den härliga helgen förra året. Är numera förälskad i Cindy Sherman. Känslor strömmade till. Ena studen rysningar med efterföljande hjärtklappning. Min fascination av uppfläkta dockfittor fick stimulans och mina ögon tårades av hennes sårbarhet.

Köpenhamn var fylld av människor med ett språk jag ej förstår. Människor som blockerade varje kvadratcentimeter av gatorna. Karlarna hade siktet inställt på alkoholhaltigadrycker och efter mycket gnäll skapades en deal. Jag och Fröken Kata fick gå i två butiker och sen var Netto nästa anhalt. Butikerna var fyllda av stimmiga danskar och färglada sommarfärger som fick min magsäck att spotta upp sur magsaft. På tåget hem drack jag en bacardi breezer, blev lullig på danskt vis och tog mig en lång vilostund vid hemkomst.

Vaknade av ett ryck alldeles för sent. Slog in mig själv i en outfit passad en stilfull rysk hora. Jag och pojkarna gick på schlagerfest med alla de fina. Fakebögen Ola förlorade mot Serbiens butchflata/ Lotte Bromérs lillasyster vilket inte gjorde mig något. Vi klädde oss i folie och gjorde rymtiska röresler som tydligen kallas för tanzen i Ukraina. Blev fnittrigt salongsberusad av dansk öl och sentimentala ord bubblade upp ur min mun. Ord om hur harmoniskt gänget är numera trots att en del har dumma saker i sina huvuden. Jag vet att dumheterna kommer att försvinna och snart är det härliga sommartider med Skåre, cykelsemester och öl i parker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0