Hittade Johanna på soptippen.

Jaha, Johanna. Detta var ju inte bra?
Nä.

Hur tänkte du egentligen?
Jag tänkte inte. Det är ju det som är problemet.

Så nu ska du väl skylla på att du var för jättefull?
Nä. Det går aldrig att skylla på något. Det var ett fruktansvärt dumt val. Onödigt val.

Ångrar du dig?
Klart jag gör. Skär i hjärtat av ånger. Har aldrig känt mig så här dum, misslyckad och som en hemsk människa.

Men du måste ju ha någon grund för detta, som du kallar det, val?
Konflikträdd. Relationstankar jag inte kunnat yttra med ord. Korkad.

Vad ångrar du mest?
Att jag sårat någon som jag älskar och som älskar mig.

Hur har dagen varit i dag? Inte så rolig kan jag tänka mig?
Gråt, prat, knullat, bestraffningssmisk. Pratat om känslor och tankar.

Vad händer nu?
Vet inte. Kryper i stoftet och skäms. Skäms framförallt. Skäms, skäms, skäms.

Varför fnissar du? Är du helt jävla galen?
Ja! Skogstokig är ordet. Dum så inihelvete.
Men kan inte låta bli att fnissa när jag tänker på att Joel skrämde slag på två små möllanpopkillar.

Jaha. då får jag väl önska dig lycka till och hoppas att du kan bli en bättre människa.
Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0