Ett jordklot mer eller mindre.

28347-378Spenderar mina dagar likt en vampyr. Gömmer mig från solen och letar blod, på KUA. Är faktiskt stolt över mig själv att det går bra.

Dock surnade mina undangömda magsår när arbetsrutiner för den nya arbetsplatsen dök ner från brevbärarens hand. Ber till den allsmäktige att låta vårdförbundets krav gå igenom annars kommer jag känna mig som en slav. Ber för övrigt att jag ska stå i kyrkan den 30 maj och få min ansökan till examensbevis i handen.

Pappersarbetet gjorde mig förvirrad idag. Drunknade i papper. Vill miljön bli omhändertagen och jordklotet överleva borde landsting och kommun ändra den eviga, uttröttande pappersexercisen. Inte använda olika datasystem inom alla instanser så att faxen går varm. Politiken tänker som vanligt kortsiktigt och struntar fullständigt i framtiden. 14 träd om dagen för en avdelning är tydligen rimligt. I norrland lever ändå ett utdöende folkslag.

Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0