Får man svartlista patienter?

28347-367Min fashionkombo Sofie visade upp sin senaste kollektion på catwalken idag.Många av de andra designernas kreationer var intetsägande men Sofies skapelser var färgsprakande glädje. Nyfiket och sött. Stolt!

Jag sitter i sängen med kaffe och en envis hicka. Laptopen hoppar på magen. Kaffet skummar sig under färden nedför matstrupens hinnor.

Läser debattinlägg och kommentarer angående att sjuksköterskor kräver högre lön. En argbigga gräver sig fram mellan filtar och kuddar. De människor som inte förstår vilket ansvar sjuksköterskor har gällande patienternas omvårdnad skulle få läggas in på en avdelning utan sjuksköterskor att tillgå.

Skriver ilskna kommentarer som försöker förklara för idiotiska och osolidariska invånare om alla de arbetsuppgifter en sjuksköterska har. Uppgifter som kan betyda liv och död. Skillnaden mellan en sjuksköterska och en undersköterska. Vill skaka om de inkompetenta jävlarna som likställer en busschaufförs ansvar för liv med sjuksköterskans ansvar.

Efter snart slutförd sjuksköterskeutbildning instämmer jag med min omvårdnadshandledare:

En sjuksköterska får se mer på en dag än vad andra människor ser under en hel livstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0