Nightwish.

I saw Johanna down in the subway
She took an apartment in Washington Heights
Half of the ring lies here with me
But the other half's at the bottom of the sea


28347-362


Spatserat ensam i den långa oändliga kulverten under sjukhuset. Under liv, död, smärta och snuskiga skämt. Att arbeta nattid är en ny upplevelse olik andra. Att möta klasskompisar i dörren. De morgontrötta och jag på väg hem för min förlorade nattsömn. Vaknar kl 15.35. Sex timmar kvar till nästa pass. Ska ta tjuren i hornen och återigen utföra det misslyckade. Jag kan sticka hål och skapa blodflöde. Kärlen var dock inte på min sida inatt.

Korta människomöten. Skapande av trygghet. Omsorg. Möten av betydelse.

Slottet skall skuras och putsas för att träffa eventuellt nya prinsessor och prinsar.

Kommentarer
Postat av: Mingla ♥

jag känner igen dig, har vi setts förut?

2008-04-02 @ 17:59:54
URL: http://heymingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0