Finnes: fungerande spermier. Sökes: ägg och sex.

28347-331

Man, 42 år, vacklar fram till mig på klubb i hotellets källare. Ställer ner sin öl på bordet i en fyllehastighet med konsekvensen att det skvätter på mig och min blyga granne Johan G. Vi kan kalla mannen för Arthur.

Arthur: Hej.
Jag (utan en droppe alkohol i blodet) : Men hej.
Arthur: Får jag fråga en sak?
Jag: Fråga på.
Arthur: Jag är 42 år, jag vet, jag är gammal. Tycker du jag är för gammal för att skaffa barn?
Jag: Nädå. Det är många som är 60 när barnet är 18 år.
Arthur: Så det är okej tycker du?
Jag: Ja då, dina spermier funkar många år till. Problemet är väl att hitta ett par ägg. I alla fall att hitta ett par ägg som inte är skämda.
Arthur: Öhh, jaha, öhh... är du förälder?
Jag: Nope.
Arthur: Men då kanske....
Jag: Mina ägg är inte redo för plockning förrän om två veckor så tyvärr...

Arthur spanar runt i rummet med sin simmiga blick och vinglar till på sittpuffen.

Arthur: Tror du jag kan finna någon tjej här inne?

Jag letar med blicken över den lilla lokalen som är besökt av flickor under 30 med blickar och fuktiga läppar riktade mot Robin.

Jag: Nä du, här är flickorna för unga. Du ska nog leta på ett ställe där äldre äggkorgar hänger.
Arthur nickar och hickar.

På väg hem från klubb går vi bredvid en ensam pojke i skinnjacka. Hans huvud är lutad bakåt med tillit till att benen bär i rätt riktining längs Bergsgatan. Under spatserandet pratar han med fullmånen om hur vacker den är.

Little boy believed in the man on the moon.
Fullmåne och falafel.

Kommentarer
Postat av: Kringlan

Oj fan, sa du så till honom! Du är min idol.

2008-02-24 @ 10:21:47
URL: http://klejon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0