Tanternas återkomst.



Dagarna flyter samman till en ogenomtränglig massa under denna arbetsperiod. Idag, min lediga söndag, gjorde jag något som varit förbjudit de senaste veckorna. Jag sov utan väckarklocka. Dock var natten full av mardrömmar och magen gjorde ont vid uppvaknandet men jag har sovit. Och sovit lite till.

Höstens ekonomi är räddad. Ska jobba med njurar framtill nyårslaget. Dagen efter kontraktet var påskrivit framkom arbetets höstplanering med förändring till parvård. Ogillar parvår. Att sköta min systraruppgifter tar nog mycket tid.

Jag och Hanna, två hårt arbetande systrar, firade fredagskvällen med ett besök hos Ingvar K. Vagnen fylldes med ting vi inte visste att vi behövde och magen med en billig svensk (?) kanelbulle. Hanna, helt ovetandes inför detta besök, blev min söta och otroligt starka packåsna. Tackade med middag på balkongen och film med den bedårande Nicole K. Middag på balkongen ett obligatorium så att när höstens stora intåg knallar in kan man blunda och drömma om kvällsmiddagaran på balkongen, även om de varit få.

En öl och två avnjöts på Debasers uteservering under lördagen. Två gräsänkor (tanter) tittade på söta ansikten och bedömde, fördömde, klädstilar. Vid baren fick Syster Johanna (trodde den var utrotad) raggningsrepliken "Går du hit ofta?". Syster Johanna svarade med en suck "Nä, jag jobbar och är alldeles för trött för denna sortens underhållning". Ekonomen blev imponerad av yrke och klänning men Syster Johanna inte lika nöjd med ful skjorta och dålig humor. Återvända till mattan med fin utsikt innan tant Johanna ansåg att kl 24 var ett bra klockslag att lägga sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0