Könummer ***.

28347-412Väntan.
Min tid består av att vänta.
Väntan på tentaresultat.
Väntan på godkännande av lägenhet.
Väntan på att dagen för den sista avgörande examinationen skall komma. Klasskamraterna blir underbara sjuksköterskor och firar med kramar och glädje. Jag glädjs med dem. Samtidigt gnager längtan och väntan efter att min dag skall komma.

Lägenhetsbytet är äntligen godkänt. Skall ej ösa tacksamhet över fastighetsägaren som varit bedrövlig. Jag förvandlades till en irriterande människa och telefonen blev skavd av alla klagosamtal.

Förra veckan upplevde jag ett fenomen jag aldrig upplevt innan. Stenen på axlarna krossades och livet kändes tomt. Utbildningen är sekunder från att vara slutförd och ångesten, pressen,stressen av att alltid se böckerna,alltid ha huvudet fullt av ting som måste göras, är plötsligt bortsprungen. De kära klasskamraterna har även de vandrat runt likt levande döda utan mål. Känslan har varit en aning otäck och tröstats med spontanbjudningar på tradera. Tack och lov att min hjärna nu har ett nytt mål. Den nya lägenheten.

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

:) Vilken lyllos... Hoppas hon kommer med då!
Hoppas likaså att din väntan avslutas med något gott!

2008-05-21 @ 19:17:58
URL: http://miljonresan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0