Upp i fittan med den.

Efter en oplanerad och härlig dag i folkets park, med världens bästa sjuksköterskor, har jag ett stoppljus till näsa. Håller tummarna att huden funnit iensexig brun nyans inför morgondagen. Dock samspelar det röda väl med min fortsatta upprördhet gällande företaget som tillverkar soft-tampons.

Finns så många punkter i detta irritationsmoment att jag och Ida var tvugna att samtala och skratta åt dessa idioter. Först och främst sättet att få ut tampongen. Snöret är bortklippt för att inte vara i vägen vid sexuella aktiviteter istället skall tampongen tas ut med ett så kallat saxgrepp. Och nej, det följer inte med en liten tång i varje paket, utan detta ska ske med de fingrar du förhoppningsvis är född med. Om svårighet uppstår kan du ställa dig på huk och krysta ut tampongen.

Fråga 1: Hur ska detta ske på trånga toaletter likt de på tåg och flygplan? Skall jag behöva öppna dörren för detta hukande?

28347-406

Tampongen kan inte användas vid graviditet.

Fråga 2: Är inte inslaget att slippa sin menstruation den stora fördelen med att vara gravid? Eller missade jag något väsentligt på sexualundervsningen?

På den avskyvärda sidan, med fakta angående att använda tampongen vid sex, har företaget skrivit ett brev där de ber om "förlåt" för att bilden på den glada sexlystna mannen upprört så många människor. Några av de fina ord de tryckt:

28347-405

Skämt? Inget jävla skämt att skämta om att män inte får komma till vid mens. Att kvinnor faktiskt har rätt att säga nej. Fördomar? Vilka fördomar? Jag fattar inte. Att kvinnor blöder ibland som nymördade grisar?

Blir "skämtet" mer smakligt för att kvinnor ligger bakom det? Kvinnor borde stötta varandra, lyfta varandra, uppmuntra och skydda varandra inte trycka ned,slänga skit eller bygga på de patriarkaliska medel som styr våra liv. En manlig hand bakom denna äckliga reklam skulle inte förvåna men att ett gäng kvinnor spär på synen om kvinnan som det svaga könet släpper ut brinnande lavar ur mina håligheter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0