Prinsen lade sitt huvud i drottningens sköte.

28347-30

Suttit på filt i Botaniska med pojken min och Kringlan.
Kaffe i min rosa termos, ishavssallad och chips.
Några rader av Sylvia Plath.
Några fina pussar.
Underbar doft av alla blommor strömmade emot mig vid årest första besök i trädgården. Deras färger och former stimulerade mina nerver till ett efterlängtat lugn.
Solen brände bort beslutsångest över höstens boende för stunden.

Pojken min skriver en jämförelse mellan Hamlet och vår monarki. Även ett argument för en republik. Prinsen oidipala relation till sin mor likt Hamlets., Ska bli spännande att se resultatet.
På väg till Malmö med bussen imorse såg jag en man i sina bästa år hämta posten enbart bärandes ett par minimala kalsonger. Nu ska jag titta på romerska bröst  och stoltserande män för att se om lustan kan återuppväckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0