Men wears prada, devil wears prada. Men = Devils.

28347-85

Började darra av ilska.
En inkompetent lärare skulle enligt schemat undervisa oss under rubriken "genus, hälsa och sjukvård". Genus som enligt kursplanen ska genomsyra hela utbildningen (blaj blaj) och får tre timmar på schemat under ett helt läsår. Förväntningarna blir rätt stora för en genusvetare och en brinnande själ. Är fruktansvärt trött på människor som inte kan stå för det de ska undervisa eller tala om. Den inkompetenta läraren babblar om oväsentliga saker och nedvärderar och ursäktar teorierna. När jag försöker rätta ett påstående med rätt fakta blir hon sur. Samtal om maktstrukturer, underordning, patriarkat viftas bort som något ovänsetligt. Ursäkta, hallå, det är grundbegrepp inom genus.
Fröken Rot ilksnar till och jag blir glad över en till brinnande själv. Jag tappar snabbt lusten på diskussion eftersom människorna inte vill se andra perspektiv. Att de inte vågar se sanningen. Fröken Rot fortsätter, hon är min hjältinna. Tänk om jag kunde fixa Sofies rygg så hon framförallt slapp smärtan och sen kunde ha flugit genom fönstret och lett klassen till rätta med sina visa föreläsningar.

Varför, varför ska det alltid inflikas om att det även är synd om männen? Det är för fasiken inte synd om männen. De har fortfarande makten, är fortfarande överordnade, har fortfarande högre lön, får fortfarande våldta kvinnor med testosteronet som ursäkt.

Kändes bra när den inkompetenta läraren berättade att Horace Engdahl sagt något liknande att det människor oftas blir arga över, kritiserar, är något de ser en sanning i.
Skönt att Horace Engdahl stödjer teorin om att män är djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0