Sopheia betyder vishet. I mitt liv betyder det även syster.

28347-18028347-18128347-40



Året var 1998. På ett dagis i inlandsstaden Lycksele mötte jag Sofie
för första gången. Hon strålade, var rolig, smart och söt som choklad.
Vi, Lyckselebrudarna, tog henne till våra hjärtan. Efter den stunden
blev vi radarparet i Ung Vänster Västerbotten. Slog fram den
feministiska kampen bland alla "män" och deras fokusering på
klasskampen. Möten, läger, riksting och många långa bussfärder.


Har försökt finna en tidpunkt när vår vänskap blev till sen solida den
är idag men finner ingen. Den har växt fram under åren och skapat en
evighet. Under den svåra tiden var hon min fasthet, min trygghet, min
kraftkälla och min syster. Har aldrig tackat henne ordentligt för allt
hon gav mig och fortfarande ger mig. Glömmer ibland bort att säga
hur mycket hon betyder för mig.


Fnissar vid tanken att nästan tio år senare bor vi tillsammans i ett
slott. Vi har flyttat hit och dit, varit på olika äventyr och växt. Nu
är vi prinsessorna på möllan. Saknar henne mer än jag förutsåg nu när
hon är i den kungliga huvudstaden och skapar kontakter och gör det hon älskar.
Malmö borde vara anvundsjuk på Stockholm. 
Kom hem snart min chokladprinsessa.

Kommentarer
Postat av: soffipropp

men johannagumman! så fint. och jag är i sthlm och kan inte krama dig! men snart snart snart är jag hemma. vi ska prata, kramas, titta på teve och äta något gott! jag glömmer också ibland. men vi har det bra tillsammans. bäst. pusspusspusspuss

2007-04-12 @ 23:26:00
Postat av: Sanna

Världen borde ha fler lika fina vänskapsband som de mellan dig och Poffy! Hoppas solen lyser över dig i helgen Johanna så ses vi snart! Kram

2007-04-12 @ 23:41:50
URL: http://www.generellt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0