Tappar, stavar, könssjukdom. I Oculus ryms det mesta.

28347-100

Klamydia i ögat? Det ropade några i min klass när jag uppenbarade mig med blodsprängt öga. Fick höra en historia om en kille som var på utlandssemester och besökte en bar med strippande flickor. En flicka stoppade en pingisboll i sitt allt i allo hål och med hjälp av fittmuskler spottade ut bollen vilket träffade hans öga. Han fick klamydia i ögat. Hur förklarar man det för sin ev flickvän/pojkvän? Inte en trovärdig historia. Detta har dock inte hänt mig under min lapplandsresa men jag träffade en katt med klamydia i ögat.

Har utvecklad en slags social inkompetens. Ångesten gör mitt tal mer sluddrigt än vanligt. Vill hinna säga något roligt, intressant eller fyndigt för att inte försvinna bakom alla andras utstrålning som kan skära genom diamanter.

Den sociala inkomptensen har hamnat i ett läge där jag inte längre kan scanna gruppens eller situationens humor, rätt samtalsämne eller förståelse av ironi. Berättar saker som den ena gruppen skrattar åt och den andra anser vara exempelvis rasistiskt. Sitter där sedan handfallen och måste förklara, stryka över och byta samtalsämne. Den mysiga flickmiddagens samtalsämne följde mig till födelsedagsfesten för killen med änglahår. Varning! Att prata om slaka snoppar med pojkar är inte uppskattat.

Tvingade mig till en effektiv lördag. Tvätt, pingvinfilm, besök av vän från kungliga huvudstaden, promenad i ett regnigt vinterland, middag med snygga flickor och sen fest där jag mottogs av överraskande värme och martinidrink. C gav mig komplimang för mitt skrivande och jag blev glad, tårögt glad.

Förlåt för att jag är i en dvala. Blodet rinner inte till, lusten är stagnerad och kroppen är inställd på återskapande av oskuld. Guds straff, ångestens plågor eller spiralens uppror över att snoppen tar utrymme? Vet inte. Förlåt.

Kommentarer
Postat av: husnegern

äsch. inte förlåt. man ska inte be om ursäkt för att man är sjuk. och tänk vilken förlösning att få bli av med oskulden i vuxen ålder. snart är det vår och då ska vi sitta i alla parker och sticka och läsa och dricka kaffe i termos. och lyssna på varsin mp3. och bara chilla i solen. och sen gå vägen över möllan hem och slinka in på ett sjaskigt hak och råka bli tvärpackade. jag längtar. puss hej

2007-01-07 @ 21:21:55
Postat av: rött är sött

mitt vackra norrsken, du får gärna vara i dvala, men jag tänker vara jobbig vän enda tills du vaknar och blir arg på mig. ringringring. jag kommer förbi i em. pusspuss

2007-01-08 @ 11:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0