Turn on the light girls = Nyp era bröstvårtor styva.

28347-103

Helgen var en stor flopp. Gjorde inget av det planerade roliga.
De positiva stunderna var alla 100 koppar kaffe vilket förtärdes tillsammans med strålande Sofie framför tv:n och maraton av Hell´s Kitchen. Snabbvisiten hos snygga Fröken Rot och hennes bedårande sällskap gav en smakbit av det glamorösa liv jag kommer få leva igen, någon gång, förhoppningsvis. Den vackra och mänskliga filmen Shortbus väckte en döende kåthet och gav blodförsörjning med tillhörande syretillförsel till vissa kroppsdelar.

På väg hem från skolan idag för andra gången mötte jag en vännina från det förflutna. Hon med olikfärgade ögon. Back to basic som hon yttrade det. Historien kom åter. Det året jag bodde i Malmö och läste en revolutionär kurs på folkhögskola. Vi umgicks rätt intensivt och om jag inte minns fel hade hon en fling med min ena sambo, den långa mannen som stack ut på fredsbevarande tjänst strax efter kravaller i Göteborg.

Fröken Rot är en hjältinna iklädd prinsessklädsel. Hon fick kämpa själv mot könsförädarna i klassen eftersom jag flytt hem till soffan och dåliga dagsåpor. Hon kommer rusandes när jag gömmer mig bland böcker. Ska baka något gott till henne en dag. Vill du välja själv?

Kommentarer
Postat av: rödafaran

jag vill alltid ha tårta, helst av allt skulle jag vilja att du hoppas ur den o började dansa, men jag inser att det kanske är att ta i...puss

2007-01-16 @ 11:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0