I din mun växer den.

Dagen började med pannkakor hos Fröken Rot. Diskussion och kärleksfulla retningar angående sexuella äventyr.
Dagen slutade med komik. Diskjockeyn spelade ett medley med låtar av Tomas Ledin. Kringlan, detta underbarn, slog dem alla med hästlängder. Fick försmak för ölen men tvingade mig själv hemåt med en förhoppning om att öppna kurslitteraturen imorgon så jag kan lägga dem åt sidan under helgen.

Mötte kompisens fd pojkvän. Otroligt hur mycket en människa hinner prata om sig själv på cirka 3 minuter. Satt på min barstol och kände mig som en jurymedlem i färd med att bedöma en Miss Universumkandidat. Skönt att det falska leendet kan raderas och jag kan dra roliga skämt på hans bekostnad, med gott samvete.

På vägen hem mötte vi en äldre dam på rullskridskor. Hjulen rullade nedför den lätt sluttande gatan medan hon försökte öppna en godispåse. Drog på mig masken som Syster Johanna och förbredde mig på spräckt skalle och hjärnsubstans. Tanten rullade dock vidare. Förblir ovetandes om hennes framtid, kroppsliga skador och framförallt hennes mentala skador.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fan vad du är duktig på att skriva Johanna!Imponeras stort och skrattar högt åt dina finfina formuleringar. Hoppas ni hade det bra igår. Tråkigt att vi inte hann prata mer, men det blir ju så rörigt på sådana tillställningar. Kramar!

2007-03-15 @ 20:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0