Take me back to year 1700.


28347-309

Återkommande problem borde lära människan att inte göra samma misstag om och om igen. Dagen efter ett besök hos frisören borde jag således hänga skynken över alla speglar. Inte för att slippa se de andliga spöken huserandes i vårt slott utan för att undgå att förskräckas av ett anatomiskt spöke.

När jag lämnar frisörstolen efter en skön massage känner jag mig snyggast i världen. Håret har inte längre en utväxt och luktar som en sommaräng. Går alltid en extra sväng på stan för att kunna stoltsera vad mitt visakort har gett mig.

Dagen efter visar spegeln en trasdocka. En peruk på ett blekt ansikte med ringare under ögonen. Peruken är halmfärgad och gör mig fulare. Magen fylls med en panikartad känsla och en sjal plockas fram.

Att påminna mig själv om att jag kommer tycka om håret igen efter några dagars beklagande hjälper aldrig. För hur ska detta kunna bli fint?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0