Döda mitt virus.

Den norrländska arbetsmoralen har hållit  mig igång alldeles för länge. Tillslut tvingade sjukdomen mig att stanna hemma. Där försvann ca 1100 kronor från nästa lön.  Idag fick dock rastlösheten lite plats bredvid täppt näsa. Kattsand och dammtussar sögs upp och bakterier skrubbades bort med extra varmt vatten.

I det gamla badrummet var taket mörkblått. Katten hade sin toalett bredvid badkaret vilket ledde att badrumsgolvet var en tjärn. Nu är taket vitt, kattlådan utflyttat och in har blommor och ljus kommit. Mitt mål är att utsläpp av avföring skall vara som att bajsa i en romantisk stuga.

Vårsol.
Hemlängtan genom att titta på hembygdsnostalgi av Sune Jonsson. Fattigdom och hårt leverne. Pingstvänner och samer.

Dock är det -33 grader i min hemmaort. Föredrar vårsolen i Malmö denna dag.

Bröderna Johansson i Öravan.


Tågstationen i Vännäs. Här har även jag suttit oräkneligt antal gånger, i hetta och i isande kyla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0