En söndag.



Dagen började med ett sorgligt besked. Tänker mycket på min älskade och hennes familj.

Sen drog jag upp en snuskigt bakfull karl ur sängen. En karl som gett ett löfte under en öl/vin/bubbel/daquri - fylla att följa med och köpa en lampa på loppis. Han var svimfärdig. Jag konsumtionssugen. Den gamla gubben, Palle, en gube som likt min karl gillade små prylar i alla dess former, var en pratglad försäljare. Lampan står nu i hörnet och väntar på sällskap av nya gardiner. Projekt inredning är igång.

En brunch av goda ting och Fröken Rots nybakade bröd dukades fram till fina systrar. De finaste systrarna. Om jag blir sjuk får de plåstra om mig. Även lite planer gällande resan till solen smides.

Kvällen handlade om att finnas för den jag älskar. På alla sätt jag kan, på alla sätt hon vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0