Nationaldagen.



Nationaldagen kl 8.00 - 10.00.

Vaknar relativt tidigt för att vara en ledig lördag. Vaknar för en tur i skogen. Utflykt till Södersåsens Nationalpark.

Morgonen börjar med hysteri. Sovsäcken lånad av den nydisputerade tjocktarmscancerforskande flickan är borta. Helt försvunnen. Jag tvättade den efter svettiga karibiska nätter och lade den i garderoben. Nu puts väck, försvunnen. Jag hävdar bestämt att någon har stulit den. Exempelvis en full grabb.

Lyssnar på en fantastisk radioföljetong av lovely Kringlan. Rockbjörnens folk får det att vattnas i min erotiska och snuskigt talförande gom. Vill ha mer!

När sjätte delen spelats upp väljer jag att ladda ner Tommy Nilsson låt "Vill du ha sex med mig". Repeat. Min förkärlek till Tommy Nilsson har letat sig fram genom blockerade porer. "Öppna din dörr" fick mina blydläppar att svullna de där åren. Att förtränga är en stark egenskap. Joel säger att jag borde hålla min förkärlek till den hårfagre mannen för mig själv.  Väljer att gå emot hans ord.

Den andra blommiga koppen kaffe får min tarm att tömma sig x 2. AA.

Den tidga bussen missas för att karln, som vässar kniven inför skogsbesöket, vill duscha av sig baksmällan. Väskan packas med trangia och konserver. HellyHansen åker på.

På TV pratar de om nationaldagen med vår skalliga statsminister. Undrar om han hade 3 minuters knull imorse med Filippa? Han ser lite rödmosig ut.  Återigen kommer den uttjatade diskussionen upp om att vi måste  ta tillbaka den svenska flaggan från nazisterna. Bakom en gubbe dansar de etniskt svenska folkdans och kockarna står på rad för att ta emot kronprinsessan. Gubben pratar om att slottet har hjärterum och andra rum. Hans tunga hakade upp sig på ordet "stjärte".

Istället för att prata om Sveriges historia eller om falukorv väljer Tilde och Seppo, i den fula kräkfärgade filthatten, att diskutera med utvalda personer ur antirasista organisationer så som "Alla lika, alla olika" om dagens rasism. Så, återigen får den svenska flaggan stå för en skamsenhet.  Reinfeldt vill prata om EM kval med Sepppo. Tilde ser mer förvirrad ut än vanligt. Sen uppträder Paul Pott.

I Limhamn får nazister träna självförsvar. Men tydligen var detta ingen politisk diskussion utan en självförsvarsträning för alla etniskt medvetna svenskar. Enligt Anders, folkfrontsmedlem, är etniskt svenska en utsatt ungdomsgrupp i Malmö. Det la jag inte märke till när vitklädda bleka ungdomar åkte runt i dyra bilar och på flak, drickandes champagne och sexdansade till diverse radiopop. Skrålandes om någon student som tydligen skall vara en lycklig dag.

Kl 10.30. Dags att packa det sista, ta tåget och förhoppningsvis nå ända fram till skog, mina älskade vattendrag och ren luft utan national- eller studentsånger.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0