Uttråkad hemmafru.



Lediga dagar där inplanerade händelser saknas är ovanliga. Dagar där väckarklockan är en signal från mobilen att ett meddelande nåt fram. Må så vara att detta sker klockan 11. Sängkläderna är uppvärmda och tv:n visar högklassiska serier som Falcon Crest. Världen i min säng är en ren värld. Jag drar mig för att stiga upp. Att återvända till en värld som hushållerska. Jag kan se tussar av damm, tallrikar med intorkad kladdkaka, smutsigt soffbord, återvinningen som svämmar över, badrummet i behov av skurning. Jag vill inte kliva upp ur en värld där jag kan glömma min roll. Jag är en obetald hemmafru utanför täcket.

Men jag kliver upp och blundar.

Igår tränade jag och Fröken Rot på att vara spontana. Efter fika och lite sterinshopping drack vi en öl. Detta är en träning (KBT?) både inför vår resa men framförallt för livet. Vad ska jag göra om/när hon flyttar?

Skärsår i hjärtat.



Kommentarer
Postat av: Emma

Skolkladd på Fröken Norrland!! (Om du fattar....)

2009-03-13 @ 11:58:09
URL: http://emmaugglan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0