Rågsved.

Vaknade upp i min borg. Sängen som alltid varit en god vän har förvandlats till en fiende i denna håla. På torsdag kommer en småländsk karl och flyttar mig. Evigt tacksam. Flyttar mig till ett slott. Kan jag där få det liv jag eftersträvat?

 

Ångestens klor har åter spärrats ut och infångat mitt medvetande. Paniken växte. Jag grabbade tag i kameran och vandrade ut. Fann en liten skog mellen två asfaltsvägar. Där luktade det lite utav hemmet i norrland. En stubbe och jag fann varandra. Förmultnade löv och fallna rönnbär.

 

Saknad efter tvåsamheten sköljde över mig. Brutal tsunami.

 

Jag vandrade ut ur skogen och inhandlade stärkande saker för själen. Chips och läsk. Somnade till filmen om bilar och lastbilar som förvandlas till robotar och slåss tillsammans med Megan Fox. Vaknade med minskad ångest. Tack Megan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0