Arg liten same

Home sweet home. Lapplands inland.
Kallt utav bara helvete. Fick en chock när jag klev av planet och såg snön. Trodde inte den hade lagt sig. Tur att mannen lagade vinterskorna.

Brorsonen har blivit större och fått mer hår.  Han är världens sötaste men blivit trotsig. Skönt att fasterskapet innebär att mutning är acceptabelt. I mitt fall en välfylld handväsk. Chips, mynt till sparbössan och favoriten i repris; tampongerna. Lite för liten för att förstå informationen att han ska vara glad att slippa det problemet.

Mamma och Mickes nya hus är underbart. Är nästan redo på att flytta tillbaka bara för att få bo i det lilla rummet med rödblommiga 70- tals tapeter och inbyggda garderober. Hela övervåningen har hemliga små vindsgångar. Där ska jag och brorsonen bygga kojor om några år.

Käkat på den lokala pizzerian och sett jämngamla tjejer gravida med sin andra unge. Hade tänkt ta en tur på stan imorgon men överväger att stänga in mig i mors lägenhet med hemtentan och undvika kontakt med gamla klasskompisar som blivit ens "bästa kompis" på äldre dagar. Vet inte om deras blickar, när de nås av informationen om att jag inte har barn eller (oj oj oj) inte är sambo, tycker synd om mig eller önskar att de också tagit ett steg utanför kommunens gränser. Kan alltid gömma mig i omklädningsrummen på åhlens. Har funkat förut.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0