Stolthet, fördomar, förnuft och känslor.

Stolt över min dag på ikea utan de jobbiga känslorna.
Stolt över att min lista över de mest spelade skivor denna vecka toppas av är systrar.
Stolt över min övertrendiga Sofie.
Glad över att senaste Elle landade i mitt rum idag.
Lite ledsen över att han behandlar henne dåligt.
Köpt ett par mörkblå högklackade skor vilka jag ska trippa fram i när vi går på alla coola klubbar under höstens framtåg.

Trodde att flickan var en cool feminist med systerskapet som en av livets första prioriteringar.
Istället fick jag ett slag i ansiktet av hennes ord.  Blir arg över hennes sätt att anse att hon känner mig, att hon skulle kunna säga vad hon vill till mig och om mig. Kanske är hon svartsjuk men något borde hon väl lärt sig om systerskap. Mannen ska ta skiten, inte den andra flickan som är helt oskyldig.
Skönt att alla blev arg på henne och klappade mig på ryggen. Hoppas J pratar med hennes så kallade pojkvän. Att  hon inser hur hon förått systerskapet och att hon aldrig har tillträde till det igen!

Pratat med professionell kvinna om mig och mina problem. Skönt att reda ut fakta och höra att jag inte är helt förlorad. Har nog känt mig lite ensam senaste året.  Mina rötter har inte växt sig starka i Lund., min tillflyktsstad. Staden jag skulle bo ett kort tag i och återhämta mig, återfödas och växa. Kärleken har hållit mig kvar men nu ska jag flytta med två kärlekar till en lite syndigt lockande stad.
Hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0