Hur runkar man av en jude? Dagens samtalsämne i skolan.

 Har tagit beslutet att avsluta mitt lunarstormkonto.  Ett medlemskap som startade i maj 2000 och hade en stor betydelse för vissa vändningar och bekantskaper i mitt liv. Numera är syftet med medlemskapet att det ska vara mitt spionöga och ger inte mer glädje än så. Började läsa mina gamla dagböcker och blev kärlekskrank. Vill inte radera dem.  Kanske borde ta mig tid att kopiera, klistra in i en ny mapp och spara dem för framtida nostalgitripper. 


Sön 20 okt 2002 15:03 
...sen rock n`roll i ume.
varit på hårdrocksfest.
vi blev hotade av en homofobisk tjej.
om vi tog på varandra skulle vi bli utkastade.
så vi satt o tryckte i köket o skrek ”no hands” om den homofobiska tjejen var i närheten.
men att låta bli att pilla helt var mycket svårt.
det förbjudna är alltid lockande...
sen fick sofie, med sina hallonbröst, ett ”kändishångel”.
hon fick nog högre status av den homofobiska tjejen då (eftersom hånglet var av det motsatta könet). 

Mån 18 nov 2002 00:38
på väg till biljarden och går rakt in i en vägskylt med ansiktet före.
typical me.
men ingen blåtira.
måste vart för att jag så snabbt kylde kinden mot ett bilfönster.
tur att inte billarmet gick igång.
jenny tror jag har vitaminbrist eftersom jag ramlar så ofta.
lera eller vägskylt, min kropp är okontrollerbar.
men det är ju bara att skratta o hämta is. 

Tors 20 mar 2003 15:05 
skåne är så fint, så bra o så platt.
ljuvligt att gömma sig i sofies dockhussåpa som liv.

var hemma hos ida&jenny igår.
jag o jenny spelade gitarr o sjöng.
ida dissade oss genom att gå in på sitt rum o sätta på coldplay.

jag gav ida&jenny en badanka som har djävulshorn.
de döpte den snabbt till gunnar.
idag badade ida o gunnar-ankan.

jag grät en skvätt o fick snyta mig i che guevara näsdukar.
äta choklad glass.
o röka på blkongen.

sen gjorde vi affischer, biljetter o flyers till partyt på eddy´s bar i orminge på onsdag.
jenny ska spela and the dj:s are:
dj: idaho and yo-yo! 


Kommentarer
Postat av: bruden med hatryggen

åh! nu blir nästan jag ledsen och nostalgisk för att du avsluta lunar. massa minnen av de där dagböckerna. spara dem!

2006-12-08 @ 00:45:58
URL: http://soffan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0