Kåta tanter ska dansa eurodisco.

28347-53

Sköna dagar i lappmarken som försvann alldeles för fort. Längtan tillbaka kramar om mitt hjärta till smärtgränsen. Erkänner att jag innerst inne vill kunna gå på den lokala handeln och stöta ihop med familjen eller kunna springa över på en kopp kaffe när andan faller in.
Tårarna rann på bussen från min hemstad och J tröstade mig med vackra ord om hösten.

Göteborgvistelse under midsommar. Höglyftande planer om ett framtida tantkollektiv när våra män har dött. Peppade på en svettig danskväll till eurodisco sökte vi genom hela Göteborg men staden gjorde oss besvikna.  Sista utvägen var fyllt med asiater och för en gång skull kände jag mig lång. Fascinerades av en tjock asiatisk hip hop kille. Myrstacken blev plågsam och drömmen om eurodisco krossad.

Första jobbdagen avklarad.
Cykeln är ompysslad.
Luftslottet hägrar.
Rosor längs husväggar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0