Jag begär att tiden ska stå stilla

Jag borde tycka praktiken är rolig men jag känner ångest för att vara där i helgen. Vet inte varför de känslorna existerar för  jag vill verkligen arbeta som sjuksköterska. Mår dåligt när jag inte kan saker, när jag är fumlig och är fånigt sysslolös. När jag känner mig i vägen och som om jag är en dum liten praktikant som glömmer saker. Imorgon är det mittbedömning. Kommer gråta om det går dåligt. Gråta och springa hem.

Har tappat kontrollen över mitt liv förtillfället. Det rullar på utan min medvetan. Saker som måste göras blir gjorda men jag vet inte hur eller varför. Är så trött. Vill sova. Har inte fått sova på länge. Det har vart  mycket de senaste åren utan att jag stannat upp, tänkt, tagit hand om mig själv eller vilat.
Mamma pratar om sjukskrivning.

Vill kramas på min lediga dag  men han ska åka och titta på när uffe spelar mansrock .
Vill umgås med någon rolig men hon är ute på landet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0