Såld till herren i slips.

28347-39

Lundakarneval. Jag faller inte för studentikosa sammanhang så den bubblande karnvalsyran infann sig inte hos mig. Hade dock en tonårsfylla utav den ordentliga sorten i fredags. Avslutades med ett  gigantiskt blåmärke på ena knät, två bulor och en sovande Johanna vid midnattsnåret. J sa att jag var ett sött och härligt fyllo. Kvällen bestod annars av en sexuellt aggressiv herre, heta inbjudningar och psykadeliska färger.

Den blöta lördagsnatten spenderades med Lunds bratsällskap på den stora och välbesökta dansen i borgen. Gästlistade vandrade vi dit med en skeptisk tanke och tanken föll sig vara korrekt.  Kö in i borgen, kö till garderoben, kö till baren , kö till toaletten, kö uppför trappan. Kö gjord av 2600 fulla studenter som fyllde upp dansgolven med plågsamt dålig musik.
Vi dansade runt i det varma rummet. Lite trist att sällskapet avhyste varenda person av det manliga köket med karnevalsglädje som ville dansa med oss. Dansa kan läggas på en oskyldig nivå och det är kul att dansa med fler människor.  Sällskapet  smet undan som en rädd duva när någon inträdde i den förbjudna zonen på 2 meter.
Även jag har mansförakt men lägger den under ytan och låter den bubbla fram när behovet behövs eller när situationen kräver det.
Mr DJ hade ett öga över hela sitt territorium vilket kanske kan förklara situationen på dansgolvet.
Kvällen avslutades med att jag sade åt tre brats att sluta behandla pojken i garerobens som sin slav.

Veronica Mars är avslutad. En tomhet  har skapats och är svårt att fylla.
Är kär i luftlsottet med kamin och svartvitt köksgolv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0