Här ska det byggas murar.

Besök hos kurator. En eldsjäl som brann för sitt arbete.
Gav mig häften om ångest, papper efter papper och telefonnummer till en sjukgymnast och en man som sålde sin bok om ångest billigare än den i bokhandeln.
Hon var söt som en karamell och jag ville må bra så hon skulle bli glad.

Jag måste lära mig att inte ge alltför mycket av mig själv.
Göra som likt de flesta att endast  ge av sig själv i den mängd de får tillbaka av den andra.
Har alltid gett och tagit hand om andra, omdevetet och medvetet.
När någon vill vara ensam är det jag som flyttar mig till ett annat rum och är tyst.  Måste lära mig att allt inte är mitt ansvar. Släppa taget om det..
Blev inte uppfostrad att vara självisk av min likasinnande mor och gudtrogna far men i deras uppfostran  fanns fenomenet att människor bryr sig om tillbaka. I den verkliga världen är detta en gammal och ouppfylld dröm.
När jag tar bort min energi från andra fylls jag av dåligt samvete.
Är rädd att människor ska försvinna när min energi inte finns tillgänglig att konsumera. Det har hänt en gång och det bildade ett sår.

Ska följa mitt ångestschema till en personlig frihet.
Jag hoppas att människor i min närhet kan följa med på min färd.


+
Logan är tillbaka i rutan.
Är bjuden på fest i helgen med min söta och övertrendiga Sofie.
Den billiga frukten i vårt kvarter.




Kommentarer
Postat av: ida

jag följer med på din färd! och till veckan ska jag kopiera klippet och skicka! saknar dig jättemycket. puss puss!

2006-10-08 @ 10:52:38
Postat av: helena

hej o hopp! kul att du har en blogg, ja ska kika på den imorn! ikväll är jag trött. blev lite för mkt vin igår, hihi.. men det var roligt. sofie och jag jobbade ju för SVT igår :) kanske d blir Idol hos mig på fredag,isf får du gärna komma!

2006-10-08 @ 21:47:44
URL: http://mumsbubblan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0