Vem vet, inte jag.

28347-65

Jag vet inte vad det är.
Känns som om jag håller på att gå under.
Allt i min kropp gör ont.
Jag gråter när jag vaknar, när jag diskar, när jag ska lägga mig.
Ingen verkar förstå. Har försökt visa upp fasaden men jag orkar inte längre.
Har fått nog över att ha dåligt samvete för att jag inte kan göra saker.
Känner inte igen mig själv.
Blir arg och besviken, förtvivlad och uppriven.
Det dåliga samvetet knäcker mig.
Vill bara att någon ska förstå. Att någon ska förstå att det inte handlar om inbillning, att det inte bara är att sluta tänka på det dåliga, se mig.
Trippar runt på tårna.
Försöker inte visa hur ont det gör.
Är rädd för att de ska sluta älska mig när jag är som är.
Men detta är inte jag. Vet inte vem det är. Jag kanske inte existerar längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0