För när vodkan gjort oss vackra.

Plöjt serien Dirt för att se den omtalade kyssen mellan Courtney Cox och Jennifer Aniston. Min besvikelse var stor när kyssen visade sig vara en liknande puss jag ger min flickvänner. Fast serien är en överraskning så det var ett nöje fram till den trista pussen.

Dök upp på praktiken igår med ångest i halsen och blodsockerfall. De manliga skötarna passade in i formen av fördomar. Långa upp till taket. Jag, mycket förvirrad och darrhänt. 120 timmars praktik kvar. Nedräkningen är startad. Finns massvis av roliga historier att berätta om paranoia och hallucinationer men sekretessen förstör för er läsare.

Fann gamla skolkataloger i lådan under sängen jag förvarar allt jag inte orkar slänga, sortera och saker som skall lagas. Första bilden gav mig hjärtlslag när katalogen kom i min hand. En liten flicka i 8F gömde sig bakom röda kinder i korridoren när de snygga killarna i nian fnissade åt hennes pose. Tur att häxblandningen kom in i våra liv. I katalogen från klass nio är det stora hjärtan runt Kent R, min högstadiekärlek. Killen jag tillslut lyckades hångla omkull på Lyckseles fylleplats, Korpberget. I lingonsnåren låg vi med ett kondomregn över oss. Efter en timme var jag nöjd, jagandet var största nöjet. Gilringar i matsalen men jag släppte inte stoltheten över att vara kommunistslampan.

Snyggare är jag på den andra bilden kramad av min vackra Majsan i hatten jag köpte på vår första Skellefteåfestival. De årliga besöken på denna tillstälnning blev dagar att aldrig glömma. Vi, sista året på gymnasiet. just hemkomna från vilda veckor i Grekland och jag "förstagångspenetrerad" och lite kär i den första stora kärleken. Vilket år det blev .Kär, galen, drömmar, fylla, kamp, dumpad, rebound under sommaren, vår resa från den tråkiga hemstaden till Brighton för att dra streck mellan barndom och självständighet. Melodin med Thåström att alla vill till himlen och åka limousin är tonerna vilket klingar i mina öron när bilderna bläddras fram.


28347-17828347-177
28347-179

------------------------------------------
Bisarrt. Brukar titta på BB-bilderna på hemsidan för tidningen Västerbottens Kuriren i syfte att upprätthålla lite vetskap om alla de som kläcker ut ungar på hemmaplan. En gammal flirt hade tydligen fått sitt andra barn. Killen, Henrik, spanade in mig på Brännsbollsyran när han var vakt . Vi var för unga för att komma in och kollade på banden genom stängslet. Henrik gav tillslut mig sitt nummer. Han kom från Ume till en av mina skolavslutningar och vi åt glass i solen. Vi hånglade aldrig men han ville att vi skulle sällskapa som min far brukar säga. Henrik och hans vän gjorde en roadtripp till min by och sov över i min bäddsoffa. Vi förlorade kontakten i och med min första flytt till skåne men han har dykt upp i minnet ibland. Jaha, då var det mysteriet utrett. Tänk att det kunde varit jag fast mina eventuella barn kommer aldrig att heta Gustav och Edvin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så rolig min lilla flamma! Inte behöver jag en lookalike, att vara du kan inte vara bättre! du ska väl döpa alla dina barn till tudor, inte sant?;) kramen

2007-04-12 @ 19:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0