Tredje världskrig.

28347-185

Är fruktansvärt less på min hy. Jag tycker att när en fin ålder som 26 är uppnått och kroppen har inlett de förändringar som sker år 27, att ansiktet ska bli fri från finnar och äckliga porer. Icke i mitt fall. De poppar upp trots ansiktstvål och speciella ansiktskärmer. Inte i tusen men några få synliga illröda som inte vill täckas med concealer och andra osynliggörande produkter.

Har analyserat mina veckor med finnar och dragit en parallel till min ondskefulla menscykel. Först utsöndrar hypofysen follikelstimulerande hormon vilket inleder mognad av äggblåsorna och de sprutar ut massor av östrogen och progesteron. När östrogenet ökar börjar mina porer mogna och frodas med glädje. Östrogenet stimulerar hypofysen att släppa taget om det lutenisernade hormonet (äggkläckningshormon). Ägget rullar ut i äggledaren, längtar efter en spemie, blir stoppad av koppar och dränker sig själv i blod.

Under östrogenets framfart blir jag rödprickig och känner mig äcklig. Ytterliggare en anledning för mig att inte skaffa barn eftersom under en graviditet ökar östrogenet enormt. Den strålande glansen gravida kvinnor sägs uppvisa kommer i mitt fall vara ett rött ljus.

När pengarna rullar in från mitt lån, vilket ökar min skuld i helvetesgapet ,ska jag investera i en stark tvål och bli en Hitler för min hy.

Hatobekt nummer två denna dag är Fröken jag- har- vänner- för -det- är- en- norm- inte- för- att- jag- vill. Vänner som ska lyda hennes ord och hennes planer. Vänner som ska ställa in allt i deras liv för att träffas eftersom det är en av punkterna i guideboken " Hur man skapar ett socialt nätverk och samtidigt slippa utföra vänskapliga plikter". Många frågar oss varför vi stannar kvar. Varför vi behåller henne. Ja, varför? Kanske hoppas vi fortfarande på att hon ska inse vad hon håller på att förlora och ge tillbaka allt vi gett henne. Innerst inne vet jag att det är en overklig dröm.

Kommentarer
Postat av: E.

Tja! Hade samma probs som du har (nyss fyllda 27 själv) och har alldeles jättenyligen upptäckt att det inte bara hade med jobbiga hormonnivåer att göra utan mest av min kost!
Åt inte super-onyttigt, men tänkte inte direkt på vad det var jag åt. Har nu börjat äta nyttigare, äter mer grönt, försöker sluta småäta, äter inte skräpmat lika ofta och så.. Vips!! Finnarna och kvisslorna puts väck! (förutom efter fest-helger med en tillhörande bakisdag, då dyker de upp igen som ett brev på posten, men inte lika elaka).
Ville bara tipsa, hoppas att det kan vara något som funkar på dig, jag vet ju iofs inte hur din kost är! Däremot vet jag hur jobbigt det känns att det aldrig går över trots att man är 27.
KRAM!

2007-04-20 @ 14:35:14
URL: http://oonah.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Käraste Johanna.

1. Identifierar mig som fan med dina problem trots att jag fyllde trettio i julas. Tror att det är en del av att vara "det första könet" (som den gode B. Ranelid uttrycker det). Hormoner har börjat ta över min kropp på sistone. Och även om jag inte här så värst många år äldre så verkar det som att intensiteten av hormonerna ökar ju äldre jag blir. Du som sitter på kunskaper: Finns det någon studie på detta? Många har på sistone påpekat att dylika problem går över efter att man valt att bli gravid. Kanske är det min umgängeskrets sätt att påpeka att det är dags? Men skit i dom. Skaffa dig en Hitlertvål och en jävligt bra concealer säger jag.

2. Vänner som bara kräver och aldrig ger är inte vänner. Skit i dom också. Efter att ha byggt upp en umgängeskrets som man är jävligt nöjd med (som du verkligen verkar vara med din) behöver man inte jobbiga Fröken Självupptagen i sin umgängeskrets. När hon inser det borde hon komma bockande och bugande med mössan i hand.

mvh/ Fröken Phil

2007-04-20 @ 21:16:58
Postat av: ida

åh, johanna, du skriver så jävla roligt! jag kan inte sluta garva åt din fina illustration. du är den bästa av alla. stora blöta pussar på din hals.

2007-04-21 @ 17:58:54
Postat av: hanna

jag instämmer med öregående talare, men tillägger att det är sagolikt ensamt nu när vi aldrig träffas, förbannelse åt praktik och tröttsamma saker som pojkvänner, trots att jag tycker om min pojkvän, men han tar ju så attans mycket tid, tid som jag brukade lägga på er, mina fina fina vänner. hoppas kvällen på jobbet varit bra, om inte får du ändå betalt. puss

2007-04-21 @ 18:29:14
Postat av: heidi

johanna, jag har också fått massa äckliga pletor o finnar, så nu har jag investerat i hudprodukter från dermalogica för 900:- + att jag varit på ansiktsbehandling och gjort portömning. men efter 3 veckors använding har jag inte märkt nån skillnad. uh! dags att gå tillbaka till tånårsfinnstadiet nu då! hejdå till de 5 härliga finnfria åren man ändå fick uppleva.. :/

hoppas allt är bra annars, kram!

2007-04-24 @ 23:36:35
Postat av: jennabelle

wow! ditt inlagg om elaka hormoner kunde varit skrivet av mej sjalv!

jag ar 30 & har antligen upptackt att de flesta problemen kan avhjalpas med tillskott av magnesium & B6. sok & las om bristsymptomen sa kanner du sakerligen igen dej. Ostrogen sanker magnesium halten pa nat vis.



check it out:

http://www.calmnatural.co.uk/magnesium-deficiency



har kan du kolla vad som galler for olika pms symptom:

http://www.diagnose-me.com:80/cond/C296815.html



hoppas det funkar for dej ocksa!

2008-10-31 @ 21:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0