08 och Ida.

I går var det ingen vanlig dag för det var Idas födelsedag.

Efter ett halvtidsseminarium där jag avslöjda min fascination över äckliga naglar och bristen på klippningar av denna otäcka skapelse inom vården, drog jag och min underbara Fröken Rot till Stockholm. Sittplatserna med ritkning bakåt gjorde dock Fröken Rot illamående. Vi sov och åt. Efter halva tiden erkände vi att studieplanerna var dömda att misslyckas och datorn packades ner och sömnen återinföll.

Besökte vernissage på Idas finfina arbetsplats, Tensta konsthall. Vernissage för Snöfrid, vilket innebar härlig perfomence och besök i den fantastiska shoppen. Lät mig förföras av Diana Orvings skapelser och när hon i egen hög person besökt konsthallen var kärleken fastspikad. På slutet skapades en skulptur genom ett massivt konfettiregn.

Fredag tillbringades med Fröken Rot och Herr Bäckrud. Sushi, shopping, dvärgcirkus. Herr Bäckrud skulle möta oss på en extremt folktät Drottninggata. För att mannen i fråga inte skulle leta sin kropp illa bad Fröken Rot mig att ställa mig på en staty skapt efter ett lejon. Klart jag ställde upp för deras kärlek. Hoppade upp, vinkade mot folkmassa men fann ej karln i Fillipa K jacka. Fröken Rot deklarerade nöjt att han inte var där än vilket gjorde mig till ett ofrivilligt cirkusdjur.

Under kvällen superades föda på Stockholms hemligaste ställe, Allmänna galleriet. Hippt place med vackert inredda toaletter, vill förevigt tillbringa mina avföringsstunder där.

Lördag var Idas dag. Den strålande Jenny ankom och en två timmar lång födelsedagsfrukost inleddes, med efterföljande besök på second hand butiken "Fröken Nilsson" och en födelsedagsfika på kondis. Kvällen närmade sig och den stora festen på Cafe Edenborg startade med bubbel och pizza. Många hjärtliga möten, öl, god musik, dans, prat om avföring och diverse kroppsvätskor. Skedde även ett dop av namn på våra underliv. Min heter numera Evelina efter en fantastisk kvinna på festen. Upp över mina öron förälskad i denna galna varelse. Vi hann även med ett kort och intensivt besök på Debaser Slussen där en karl försökte sig på ett "fem i 3 ragg" genom att dissa Malmö och ljuga om sin ålder. Man måste ju ändå tacka för hans roliga och överförfriskade försök.

Kvällen slutade med att en julgran föll på grund av Ida odch Andreas försök till romantiska bilder i mellan granens grenar. Kulor sprack och julstjärnan hamnade på sniskan. Under morgonen hördes ett gormande från grannen som försökt skapa julstämning i ett höghus entre.

Tack Ida (och Tove) för den bästa festen på år och dar. Älskar dig Ida.

Och ett stort grattis till dig Kristoffer. Det är du värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0