Jo´s toebear from Dior.

28347-287

Handledaren Leffe skrev idag att det finns en relation mellan transpiration och kvalite (med syftning på att vi skriver oss svettiga på uppsatsen). Med denna reflektion i åtanke skurade jag nästan hela vårt 120 kvadratmeter stora slott. Svetten porlade mellan bröst, på rygg och min finniga panna. Detta dagsverk gjorde mig gott. Stjärten har blivit formad efter stolen och behövde utmanas med dessa övningar. Till och med växterna fick sig en juldusch. Och hallmattan. Svetten som porlade ner i mina ögon ledde till att sökandet efter husmoderstips, gällande tvättning av trasmattor, gavs upp och den fick ligga i badkaret och rena sig själv.

Kom och tänka på en tanke jag och Sofie diskuterade kring efter en kväll med bowling. Tanken slog oss, när vi tog av oss de hyrda skorna och stanken från våra fötter slog emot oss likt ett moln av tårgas. Tänk om svett vore inlärt att vara en vacker doft. Om svett fanns att köpa som parfym. Doften från en svettig, hårig rygg kanske skulle vara den mest exklusiva eller doften av Johannas fötter vara utav märket Dior.

Snart skall musklerna belönas med hemmagjord julglögg på Ronnebygatan. Ska nog tillåta mig själv att cykla förbi den överdådiga julpyntningen som fötts fram på en balkong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0