Anatomisering av kärlek och glädje.

Jag är glad och arg. Mitt hjärta lider av arytmi på grund av alla känslor. Positiva och negativa slåss om plats i min minimala kropp med vissa nya fettpåslag.

Suveränt kalas i vårt slott. Massor av fina, roliga, snygga, coola, smarta och fantastiska människor. Det flödade in människor från alla håll och fyllde mitt hjärta med värme. Människor jag gillar allra mest och även lite nytt blod entrade våra dörrar. Alla var glada, ölen flödade, spontandans i korridoren, socionomer i majoritet, K slängde ut roliga kommentarer och C glänsde i sin söta klänning, Sofie var queen of the castle för kvällen. Ett tag satt hon i guldfåtöljen med två män på golvet som tittade beundrande på henne med en avundsjuk flickvän i bakgrunden. Jag var prinsessan som drabbats av hormontillströmmning och började prata som en liten flicka. Joel var kungen och underhöll oss med musik och delade ut mjuka kyssar på mina röda läppar.  Vill krama alla!

Kladdkakan var pricken över i för denna helg. Snart ska drottningen ut på date med en kängruvakt. Hennes utstrålning kommer leda till pladaskt fall för denna man.

Arg blev jag på mannen som fått bästa Ida och Jenny att känna prestationsångest och förlora självförtroendet för en helg. Tänk att en person kan få två personer att må så dåligt och tvivla på sig själv. Lycka är en social konstruktion. Det senaste halvåret har jag börjat lärt mig att inte lägga vikt på andras åsikter utan att prioritera mig själv och min hälsa, mina önskemål och drömmar utan de yttre påtryckningarna. Lycka är individuellt. Skit i andras måttstock över ett "lyckat" liv. Det lyckade livet skapar man själv, åt sig själv, för sig själv.
Ida glöm aldrig att du är bäst och tänk på vad du har som inte de har.
Ida tack för dina ord. Finns här för dig dygnet runt, förevigt.

Arg över att hon lägger sitt dåliga självförtorende på mig. Påstår att hon inte vill ge mig dåligt samvete över frågan men när jag inte visar ett uns av ånger eller ledsamhet trycker hon på med all kraft. Jag kan inte ta hand om dig. Jag vill inte ta hand om dig.

Glädjetårar över denna helg, sista helgen i plaskig februarimånad. 

Kommentarer
Postat av: ida

du skriver alltid alltid så fint. syskonbarnen var skitsnälla när jag passade dom idag och hugo räckte över en påse med "mat på färden" när jag skulle gå hem.
jag finns här för dig också, alltid.
puss puss.

2007-02-26 @ 22:12:46
URL: http://pms.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0